FAQ
Vind hier de antwoorden op veelgestelde vragen over onze producten. Staat uw vraag hier niet tussen, neem dan gerust contact met ons op voor meer informatie.
Klantenservice
Telefoonnummer Klantenservice
Retour zendingen uitsluitend via mail: info@houtfixbenelux.nl vermeld daarbij:
– Adres gegevens
– Factuurnummer
– Reden van retour
Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?
Ik heb een klacht, wat nu?
Hoe kan ik een bestelling annuleren/retourneren?
Volg voor het retourneren zorgvuldig deze procedure:
1) Neem binnen 14 dagen na ontvangst via onderstaand mailadres contact op met onze klantenservice: Retour zendingen dient u aan te melden via info@greenpaints.nl vermeld daarbij:
– Adresgegevens
– Factuurnummer
– Reden van retour (optioneel)
2) Na bevestiging van onze klantenservice stuurt u het artikel binnen 14 dagen naar ons terug.
Retouradres:
Houtfix Benelux
De Bleek 19B
7468 DK Enter
U dient tevens een kopie van uw factuur mee te sturen en daarop uw bankrekeningnummer te vermelden waarop wij het aankoopbedrag kunnen terugstorten.
3) Zodra wij de goederen in goede orde hebben ontvangen, ontvangt u binnen enkele werkdagen hiervan de bevestiging. Vervolgens zullen wij het aankoopbedrag zo spoedig mogelijk terugstorten, doch uiterlijk binnen 30 dagen.
Uitgesloten van recht van retour zijn gebruikte, beschadigde en speciaal op kleur gemaakte producten.
Wat zijn de kosten van het verzenden?
Krijg ik een bevestiging als mijn bestelling verzonden is?
Hoe verzenden jullie de artikelen?
Wat is jullie levertijd?
Check voor bestelling wel even de voorraad en levertijd bij het artikel zelf (zie daarvoor de beschrijving bij ieder artikel). Deze kan namelijk per product afwijken.
Let op verzending naar het buitenland 3-4 werkdagen.
Hoe lang heb ik garantie?
U heeft namelijk op al onze producten standaard garantie zoals de wet deze aan consumenten geeft. Uiteraard zijn beschadigingen ontstaan door verkeerd gebruik (laten vallen e.d.) uitgesloten van garantie.
Wat verstaan jullie onder tevredenheidsgarantie?
Na ontvangst van het artikel heeft u 14 dagen lang herroepingsrecht. U kunt het artikel ruilen voor een ander artikel of het simpelweg retourneren indien u niet tevreden bent met wat u heeft besteld, maar neem altijd eerst even contact met ons op als u iets wilt retourneren. U kunt dan contact opnemen via ons klantenservice formulier. Gebruikte, beschadigde en speciaal op kleur gemaakte producten zijn in principe uitgesloten van retournering.
Hoe werkt het als ik aanspraak wil maken op de garantie?
Is betalen veilig?
Op welke manieren kan ik betalen?
IDEAL en Bancontact/Mister Cash
De meest gebruikte en gemakkelijke manieren om te betalen zijn IDEAL voor de Nederlandse klanten en Bancontact/Mister Cash voor de Belgische en Luxemburgse klanten. Na uw bestelling logt u automatisch in op de site van uw bank om de betaling (net zoals bij internetbankieren) gemakkelijk af te ronden.
Betalen via IDEAL en Bancontact/Mister Cash werken het snelst, zijn zeer gemakkelijk en uiteraard veilig.
Vooruitbetaling door middel van overboeking
Bij een vooruitbetaling maakt u het totaalbedrag, na invoering van uw bestelling op onze , zelf over op onze rekening. U ontvangt na het plaatsen van uw bestelling direct een bevestiging per e-mail met uw persoonlijke ordernummer, het totaalbedrag dat voldaan dient te worden en ons rekeningnummer. Zodra wij het totaalbedrag hebben ontvangen wordt uw bestelling in de regel nog dezelfde dag verstuurd.
• Vooruitbetalen is veilig
• Houdt u rekening met één tot drie werkdagen verwerkingstijd.
Let op: Indien u kiest voor vooruitbetalen, dan worden producten die voorradig zijn bij Greenpaints-shop.com 5 werkdagen voor u vastgehouden. Indien het totaalbedrag niet binnen deze periode bij Greenpaints-shop.com ontvangen is, komen de gereserveerde producten weer ter beschikking voor andere klanten. Wij stellen u hiervan per e-mail op de hoogte.
Zijn de getoonde prijzen inclusief BTW?
Hoe moet ik bestellen?
1. Producten selecteren
Kies via de zoekfunctie of de linkernavigatie het product van uw keuze. Heeft u deze gevonden, selecteer dan (indien van toepassing) de gewenste verpakking, glansgraad en kleur en vul het gewenste aantal artikelen in.
Met de knop ‘Leg in winkelwagen’ voegt u een product toe aan uw winkelwagen. Wilt u alsnog meerdere exemplaren bestellen, pas dan het aantal dan aan door op het plusje te klikken. Met de knop ‘verder winkelen’ gaat u terug naar de winkel. Heeft u zich bedacht? Klik op het prullenbakje om een product te verwijderen.
Indien u een kortingscode heeft, vult u deze in bij ‘kortingscode’. Daarna klikt u op ‘Activeren’.
Klaar met winkelen? Klik op ‘afrekenen’.
2. Inloggen of account aanmaken
Log in als u al klant bent.
Heeft u nog geen account? Maak uw account aan, kies voor ‘registreren’. Bij ‘Uw gegevens’ vult u uw persoonlijke gegevens en het afleveradres in. Velden met een sterretje (*) zijn verplicht om in te vullen. Klaar met uw gegevens invoeren? Klik op ‘volgende stap’.
Overigens als u geen account wilt aanmaken, dan kunt u ook afrekenen als gast.
3. Verzendwijze
Kies vervolgens de door u gewenste verzendmethode.
4. Betalen
Kies uw betaalwijze:
Bijvoorbeeld via iDEAL of Bancontact/Mister Cash. Of u kiest voor vooruitbetaling door middel van het totaalbedrag over te maken op onze rekening. Let wel op; kiest u voor de laatste optie, dan bent u afhankelijk van de snelheid waarmee het totaalbedrag op onze rekening staat. Wij zullen pas tot verzending van uw bestelling overgaan als wij het bedrag hebben ontvangen.
5. Bevestigen
U krijgt een overzicht van uw bestelgegevens. Vergeet u uw bestelling niet te controleren?
Klopt alles, ook qua kleuren, glansgraad en aantallen? Vink dan aan dat u akkoord bent met onze algemene voorwaarden. U kunt de bestelling afronden met de knop ‘volgende stap’. Hiermee gaat u naar het betaalproces.
AST Vuller (noestvuller)
Welke reparaties kan ik uitvoeren met de noestvuller?
De Noestvuller is geschikt voor ieder type (hard)hout. Het repareren van noesten scheuren of hoekreparaties is eenvoudig en snel. De Noestvuller is ook zeer geschik voor voor het vullen van schroefgaten en bijvoorbeeld voor het repareren van bekistingen.
Kun je de sticks in ieder pistool gebruiken?
De gereedschappen van het noestvuller systeem zijn zorgvuldig op elkaar afgestemd. Zo hebben noestvullerpistolen, die speciaal voor deze staven zijn ontworpen een ideale temperatuur voor het verwerken van het materiaal. Voor het beste resultaat raden wij ons noestvullerpistool aan, maar onze sticks werken ook prima in noestvullerpistolen van andere merken.
Onze astvullersticks hebben een diameter van 12 mm waardoor ze ook met gewone lijmpistolen te gebruiken zijn. Deze worden echter vaak te heet waardoor de vulling gaat “koken” en belletjes vormen op het reparatiepunt. Heel belangrijk is dat het een verstelbaar pistool van hoge kwaliteit is.
Krimt de Noestvuller na reparatie?
Bij het juist verwerken van de Noestvuller krimpt de reparatie niet. Het is belangrijk om de Noestvuller goed af te laten koelen met het koelblokje, voordat je het overtollige vulmiddel verwijdert. Uiteraard zal de Noestvuller bij extreem grote temperatuurverschillen wel iets gaan uitzetten, of kunnen krimpen. Uit onze ervaring blijkt dat hier alleen sprake van is bij grote reparaties en niet bij standaard reparaties.
Hoe verander ik de kleur van de stick?
Er zijn een aantal mogelijkheden om de kleuren te veranderen
- Gebruik verschillende pistolen. Dit is de makkelijkste manier om verschillende kleuren te gebruiken.
- Gebruik de Sticksaver. Dit is een handig hulpmiddel om kleinere sticks in te maken om een gebruikte stick te vervangen voor de nieuwe kleur.
We adviseren wel om zoveel mogelijk reparaties uit te voeren in dezelfde kleur, zodat het veranderen van kleur tot een minimum wordt beperkt.